Algemene absintdiscussie

ik durf het bijna niet te vragen

Zenzero (01/22/07 om 22:12:18):

Wat is er eigenlijk allemaal verkeerd aan 'n Pernod Absint ('t enige wat ik hier bij de slijter om de hoek kan krijgen, met m'n Nationale Slijtersbon) ik ben zo nieuwsgierig als de pest, maar tevens ook bang dat ik kostbare pecunia's verspil aan een of ander Frans gedistilleerd goedje dat de naam bocht nog niet eens verdient, wie gaat me adviseren?

De eigenaar van de zaak om de hoek ziet me weer aankomen (of misschien toch maar niet) en vervolgens weer vertrekken (met lege handen) na 'n lullige smoes in de trant van, Oh ik dacht dat 't 'n echte absint was.

 

radioflux (01/23/07 om 00:16:50):

Een geleerd antwoord kunnen anderen je beter geven, maar het allereerste dat vermeld dient is het feit dat de Pernod 68 geen gedistilleerd is! Het is een oliemengsel of infusie -- die in zijn soort niet slecht is, maar werkelijk... waarom zou je?

Ik ben ooit met dit spul begonnen (want ja, het is inderdaad een van de weinige hier te lande in de winkel), maar kreeg gelukkig al snel de smaak van de betere absint te pakken.

Geef die slijtersbon alsjeblieft aan iets anders uit.  ;)

 

Zenzero (01/23/07 om 01:55:34):

Bedankt Flux, soms ben ik eigenwijs, maar na een aantal recensies te hebben doorgenomen, is jou antwoord, doorslaggevend, ik bestel bij 'n echte slijter (en dus niet bij gall & gall om de hoek)
wel 'n Kübler 53, want die bevalt me uitstekend, ik had natuurlijk beter moeten weten, na oa 'n Helfrich en 'n Montmartre.
Al doende (lees vragende) leert men, zullen we maar stellen, en dan ga ik binnenkort ook Serge verblijden met 'n bestelling, denk ik.

Maar toch blijf ik nieuwsgierig :-[

 

lezArts_du_Soleil (01/23/07 om 14:51:45):

Ik heb hem ok ooit gekocht. Ik heb deze Pernod maar puur genuttigd, aangelengd niet zo geweldig.
Geen spijt van gehad. Gezien de prijs doe ik het nooit meer. Voor hetzelfde geld heb je wel een kwaliteits absint.
Gezien de historie en de goede pastis is het wel vreemd dat men zich bij Pernod er zo makkelijk vanaf maakt.

 

Nurgle (01/23/07 om 19:24:16):

Het was meteen één van de eerste absints die ik geproefd heb. Een bekende naam, dus moét het wel een goede absint zijn, redeneerde ik. Maar bij de eerste smaak die ik nam, moest ik er niet echt veel van hebben. Sindsdien heb ik hem wel niet meer geproefd, en op dat moment kon ik amper met andere absinten vergelijken, maar ik herinner me nog dat ik hem niet bijster lekker vond. Zou hem wel nog eens opnieuw willen proeven nu, uit nieuwsgierigheid...

 

Zenzero (01/24/07 om 00:26:44):

Wel, allemaal, erg bedankt voor de reacties op mijn vraag, ik weet genoeg, we gaan voor de kwaliteit en ambachtelijkheid. Het woord "Pernod" verwijder ik nu definitief, uit mijn vocabulaire  ;D

 

Nurgle (01/24/07 om 12:20:49):

Zenzero schreef:

Het woord "Pernod" verwijder ik nu definitief, uit mijn vocabulaire  ;D


Dat is echt niet nodig. In de combinatie 'Pernod Fils' bv., schijnt hij echt de moeite te zijn (en dat is een understatement) :)

 

Zenzero (01/24/07 om 16:29:16):

Oké, Oké, iets te rigoureuze maatregel, ik schrijf 't op 'n briefje, en bewaar 't ergens, maar eigenlijk is dat statement gelijk aan appels met peren vergelijken, dacht ik zo  :P

 

Algemene absintdiscussie